fredag 7 maj 2010

Borås dag 1

Jag har kommit fram till att jag kommer att vara odräglig att umgås med under min korta vistelse i Borås. Jag kommer vara en sån där vidrig typ som jämför allt med sitt "nya liv" och alla hatar i smyg. Försökte gnälla av mig lite för mig själv på flyget hit och övade på att inte spotta ur mig alla mina tankar likt en vulkan med Tourettes syndrom men ärligt talat, det går sådär...

Men även om det finns tusen saker jag skulle vilka förändra med den här staden finns här en himlans massa fina saker också. Som La familia, vännerna, mellanmjölk (utan så mycket koncerveringsmedel att den kommer hålla sig fräsh och frisk längre än mig), bryggkaffe, tidningar som rapporterar om saker utanför landets gränser, bilar som stannar för rött ljus, marabou-choklad, filmjölk, diskborstar, daimglass och massor av andra saker som jag har glömt nu för jag är så förvirrad och trött och glad och en massa andra positiva adjektiv.

Kvällen bjuder på tjejkväll med världens finaste och mest saknade vänner. Jag vill bara ta allt fint och packa ner i min minimala resväska och ta med tillbaka till London!

Tror jag ska gå och lägga mig på köksgolvet nu och bara njuta. Med en chokladkaka i ena handen och min nya blå diskborste i den andra.

/c

3 kommentarer:

  1. josse7/5/10

    fin kväll! gick in i ett lyckorus tror jag, finns inga som får mig att må så bra som ni

    SvaraRadera
  2. carro8/5/10

    jag tror jag är lite kär i er!

    SvaraRadera
  3. yasmine9/5/10

    åh, jag önskar att jag hade kunnat vara där!
    btw, TACK. Vad fan är det med mjölken utanför sveriges gränser, köper man ett paket i maj har det utgångsdatum i september, känns supernaturligt.

    SvaraRadera