lördag 29 maj 2010

Idag

...var det meningen att jag skulle få saker gjorda.

Jag började dagen lagom hurtigt. Rullade ur sängen innan 10-snåret och begav mig bort till Tesco för krisinhandling (typ bröd, tandkräm, vin - ni vet sånt viktigt). På vägen inhandlades det 1 kg tomater och lite avokado på vår lokala marknad. Det var 200 mörkhyade prutande tanter och jag.

Men så fort jag kom hem och klev innanför dörren var det som om all energi sögs ur mig. Jag gick in i produktivitetsväggen (ja, det är ett ord. Lite som Pippis "spunk" fast mer användbart). Plötsligt kändes sängen så otroligt inbjudande. Hade den verkligen så mjuka lakan igår? Brukade kudden verkligen vara så där perfekt fluffig? Nä, var väl det jag trodde!
Där bakom skymtar man en vit påse innehållandes vår tvätt. 10 timmar senare ligger den kvar på exakt samma ställe. Jag hittade inte tvättmedlet. Jag lovar.
Dagens outfit: Mysbrallor årgång -02, systerskapets stickade tröja samt en basker för att dölja min "frisyr". Lite Waldo/Papphammar.

Jo förresten! Jag byggde en marmeladpyramid också! Riktigt tungt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar