lördag 15 maj 2010

Det sjukaste har just inträffat.

För några veckor sedan blev jag inkallad till cheferna på Oasis som berättade att någon från huvudkontoret hade sett mig i butiken och tyckte att jag såg amaaazing ut och ville ta kort på min stil för ett reportage eller liknande. Det hela var mycket förvirrat och jag stod mest som en idiot och nickade medan alla tjoade och frågade: aren't you excited!?

Veckor gick och varje eftermiddag lovade min chef att imorgon, imorgon tar vi minsann korten! I en veckas tid gick jag upp lite tidigare och fixade mitt hår lite extra. För säkerhetsskull. Efter en vecka tröttnade jag. Struntade i att fixa håret och sminkade mig på bussen. När jag kliver in genom dörrarna på Oasis meddelar min kära chef att idag, idag tar vi de jävla korten (eventuellt mina ord).

Efter jobbet fick jag tillsammans med vår Visual Manager Lee (såå gay) och en av cheferna gå runt i butiken och välja ut kläder som jag tyckte var snygga och som var "jag". I ärlighetens namn tycker det mesta är ganska fult, men det kunde jag inte precis säga. Det gick bra tills Alyce plockade upp en rosa prickig jerseyklänning med den mest osmickarde figuren sen Catwomans kostym.
Alyce: How about this?
Jag: GOD NO!
Upptäcker samma sekund att Alyce har på sig en likadan klänning i blått.
Jag: But it looks amazing on you!


Tillslut har jag i alla fall lyckats skrapa ihop sju outfits som jag inte hatar och klättrar in i ett provrum. Jag känner mig olustig och ful och orkar inte ens posera. En av tjejerna som jobbar i butiken tycker att jag ska hålla handen i sidan. Jag blänger på henne och undrar vilken planet hon är ifrån. Jag är inte precis någon Kate Moss, deal with it.


När jag (av någon outgrundlig anledning) gick in på Oasis hemsida idag och ramlade in på deras blogg finner jag följande. Hakan slog i golvet.

Förutom det faktum att de har "citerat" mig (för när skulle jag någonsin säga "the shoes look amazing with everything!!! A must have!!!" utan ironi?) så har jag världens plattaste frisyr, ser lika rolig ut som en trött förskolelärare och de har klippt bilderna som en 5åring. Läs det hela med en nypa salt. Snälla.



Och för att ännu en gång understryka, det är alltså inte jag som har sagt exempelvis "Contemporary every day outfit - easy to wear and is on trend!!!" om en outfit.

3 kommentarer:

  1. yasmine17/5/10

    HAHAHAHA ! Vilket underbart sätt att börja dagen på. "A must-have!!!"

    SvaraRadera
  2. josse17/5/10

    hahaha ! 100 % carro!

    SvaraRadera
  3. men är det ett skämt eller? HAHA! jag lider med dig <3

    SvaraRadera