torsdag 20 maj 2010

Glömde ju att berätta om...

Helgen då La Familia Nordin var här!

Det var en mycket händelserik helg och vi hann med att sörpla afternoon tea med scones i Harrods förgyllda och rosendoftande tesalong, strosa längs Kings Road, få mamma och mormor att spendera pengar i min butik, få världens sämsta service på ett café där servitrisen prioriterade sugrör före bestick och inte visste skillnaden på lasagne med grönsaker och lasagne med köttfärs, dricka Starbuckskaffe, se mormor nalla med sig marmelad och Nutella till mig från hotellfrukosten, äta grillad kyckling på Nandos, kolla på musikalen Hair där skådespelarna till vår förvåning ställde sig helnäck i slutet på första akten, äta musslor i en belgisk ölkällare och fönstershoppa längs Bond Street.

Helgens sämsta: Familjen låter mig stå ensam i kylan utanför Gielgud Theatre i en halvtimme. De smsar inte, de ringer inte och de dyker upp fem minuter innan Hair börjar.

Helgens bästa: I väntan på att få beställa drinkar i en cocktailbar i Covent Garden tycker pappa att det är en bra idé att stoppa upp två gigantiska sockerbitar under överläppen så han ser ut som en malplacerad hare. När bartendern får syn på detta och börjar skratta blir han barnsligt nöjd och utropar "HAHA! Got you!". På sin 50-årsdag, gott folk. Jag tror jag i det ögonblicket förstod lite varför jag är som jag är.

2 kommentarer:

  1. carro20/5/10

    den där nallade nutellan har man minsann inte sett röken av..

    SvaraRadera
  2. Don Nordin20/5/10

    Bartendern skrattar fortfarande.....
    Kram 50 års haren....
    ps Må gott

    SvaraRadera