måndag 3 maj 2010

Förstör aldrig ett vinnande koncept

Efter jobbet mötte jag upp Kent och Henke på the National Gallery. (Jag var måttligt imponerad förra gången och inte en mikrognutta mer den här gången). Efter Kulturkallsupen hoppade vi in på Tesco för att inhandla lite gottigheter. Ett av mina levnadsbudord är (efter #1 det är aldrig försent att uppfylla sina drömmar, #2 fånga dagen och #3 glass) varför förstöra ett vinnande koncept. Och det har fan varit av en anledning!

Där stod jag i Tesco och valde mellan mina favoriter Cheese&Onion eller ett nytt okänt ostchips. Efter att haft ett mindre möte med mig själv och i sista sekund hindrat mig själv från att fråga i kassan efter papper och penna för att gör en för&emot-lista gjorde jag tillslut mitt val. De. Nya. Ostchipsen.

Har jag gjort rätt val eller har jag inte... Mitt hjärta dunkade så min tröja fladdrade.Med darrande fingrar öppnade jag påsen och tittade försiktigt ner i påsen. Där ligger... Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej! K-E-X!!

Hade jag inte haft en back-up plan; ett litet paket smarties, hade jag fallit ner på knä mitt på Trafalgar Square, sträckt upp näven mot skyn och skrikt ut min förtvivlan.

/c

1 kommentar: