lördag 29 maj 2010

Ibland älskar jag mitt jobb!

En kvinna kommer fram till mig och förklarar att hon har lagt undan en klänning.
- Under what name? undrar jag.
- Kamel, svarar kvinnan.
Uppenbarligen har jag hört fel.
- Sorry...? säger jag med darrande röst.
- Kamel! säger kvinnan med skärpa i rösten.

Lyckligtvis hänger vi undanlagda kläder i provrummet, så jag lyckas pipa fram ett I'll be right back och dyker frustandes in i provrummet. Där hänger mycket riktigt en klänning under namnet K-A-M-E-L. Professionell som jag är går jag ut med klänningen till kvinnan, för att sen tvinga min chef att ge mig en rast så jag kan lägga mig på golvet i omklädningsrummet och kvida av skratt.


Härromdagen lade jag förresten undan en klänning under namnet Pope (påve). Som sagt, ibland älskar jag mitt jobb.

/c

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar