tisdag 18 maj 2010

En uppdatering vore kanske på sin plats.

  1. Från och med nästa vecka är jag ledig på fredagar, vilket inte bara betyder att jag får en långhelg utan också att jag kommer vara fattig som en kyrkråtta men rik på tid som en svensk Hollywoodfru. Tummen upp på det.


  2. Nästa helg flyttar jag och Sambon. En trappa ner. Fulvia ska flytta och vi tar över hennes rum som är minst en halv skrubb större och har dam dam daaa balkong! Den kanske inte är i viktoriansk stil (eller vad vet jag, har varken sett den eller rummet ordentligt. Känns tryggt) men jag är nästan säker på att en hel människa får plats på den (dock även detta osäkert. Borde kanske kollas upp, det känns ändå som en ganska viktig detalj.) Två tummar upp på det. En tumme för nytt större rum och en tumme för att vi äntligen får laga dålig mat ifred utan Fulvias dömmande blickar och odiskreta fnysningar.

fint väder är det också.

/c

1 kommentar: