onsdag 23 juni 2010

Det känns lite som att julafton blivit inställt.

Alla ni glada midsommarfirare där ute.

När ni sitter där i solskenet med sill och färskpotatis på tallriken och nubben i ena handen och snapsvisehäftet i den andra och ser er omkring på alla vackra flickor som bär blomsterkransar i håret och ni smaskar på jordgubbstårta och sjunger om kattfot och kaprifol...

Ja. Då kan ni väl tänka på mig som jobbar morgon till midnatt på fredag för att dekorera om i skyltfönstret och prissänka nästan varje plagg i butiken med röd spritpenna som luktar babianrumpa bara för att åka hem mitt i natten, gå och lägga mig och vara på plats klockan nio igen för sommarreans första dag.

Nä men jag önskar väl en glad midsommar då.

P.S. Alla som skickar sms med önskan om glad midsommar eller ännu värre, MMSar en bild på jordgubbstårta, svenska flaggor och blomsterkransar kommer jag allvarligt överväga att säga upp bekantskapen med. Ja, det gäller dig också pappa.

/becca

1 kommentar:

  1. josse24/6/10

    haha säga upp bekantskapen med sin pappa. Men hörru, jag ska inte heller göra ett skit på midsommar. Hoppas på regn så man iaf kan kolla på film med lite lättare ångest. PUSS!

    SvaraRadera