måndag 7 juni 2010

En helt (o)vanlig söndag


Så här muntra såg vi ut i söndagskväll. Det blev ett spontant pubbesök med Beccas jobbarkompisar Victoria och Heidi, för att sedan fara till Resident Nyberg för en afton med trevligt sällskap, lite vin och en himla massa härjande.

Kvällen i korthet.
- Rebecca och jag glömmer, som de 5-åringar vi är, att gå på toa innan vi åker från puben. Halvvägs till Nyberg blir båda akut kissenödiga. Vi saknar Borås lite för där kan man minsann kissa utomhus. Vi bokstavligt talat sparkar in dörren och galloperar in i huset likt två brunstiga elefanter. Det sitter minst fyra personer i vardagsrummet som vi aldrig har sett förut. Uppfostrade som vi är gastar vi ungefär hallå, förlåt krisläge! Fantastiskt första intryck.

- Kastar oss iväg till den lokala Mohammed för att inhandla lite vin. Vi spenderar en kvart på att prata med en extremt överviktig kines som ska på semester till Örebro. Mycket givande.

- Jag tappar mitt nyinköpta vin i trottoaren cirkus 5 sekunder efter det att vi äntligen har lämnat butiken. Walk of shame tillbaka in igen. Rebecca frågar killen i kassan om jag inte kan få "idiot discount".

- Kvällen flyter sedan på rätt smärtfritt tills jag vaknar 8.00 på golvet med huvudet på en soffdyna, benen under soffbordet och en liten liten ledsam filt över mig.

Det är så Sveriges Nationaldag skall firas.

1 kommentar: