lördag 19 juni 2010

Sällskapssjuk

Då Sambon höll hus någonstans så onödigt som på jobbet, och ingen av mina andra vänner hade tid för mig, fick jag helt enkelt spendera min lediga dag med mig själv. Om jag ska vara ärlig var jag lagom peppad. Så jävla rolig är jag faktiskt inte.

Men jag bestämde mig ändå för att göra det bästa av situationen och började dagen med en rejäl och nyttig frukost för att stå mig hela dagen. Två nutella-mackor.

Som den feta flicka jag är inombords hade jag drömt om smågodis hela natten och jag bestämde mig därför för att börja dagen med ett besök i den svenska butiken.
- Är du på väg till svenska kyrkan för att kolla på bröllopet eller? undrade killen i kassan glatt.
- Eh. Nä. Jag var bara väldigt sugen på smågodis... svarade jag och kände mig som om jag blivit påkommen med att äta tårta direkt ur kylskåpet. Mitt i natten.

Jag lämnade butiken med ett lika krampaktigt tag om godispåsen som om den hade innehållt guld och strosade nöjt genom staden mot Soho. Jag hittade ett litet franskt café där jag slog mig ner och läste en bok med solen i ryggen. Dagen flöt sedan på med besök i diverse secondhand-butiker och en titt på fantastiska Vivienne Westwood - och Sonia Rykielskor i en butik där jag inte hade haft råd att handla ens om jag sålt Rebecca.

Nu är jag så sällskapssjuk att jag på fullaste allvar överväger att gå ner och snacka lite med Kikos moderskap. Som inte kan ett ord engelska. Det skulle kunna bli jävligt intressant.



Dagens sällskap

Favoritstrumpbyxorna på!


Marylebone

Marylebone

Marylebone

Marylebone

Soho

Soho

Poste Mistress i Soho

café Maison Bertaux

Maison Bertaux

Mumsig bakelse

Kasst foto men fint café

Till och med toalettpappret var fint!

3 kommentarer:

  1. josefine20/6/10

    gillar starkt att ni är fit for fight på bloggen igen, med bilder och allt!

    SvaraRadera
  2. carro20/6/10

    visst är det duktigt! vadå "ni" förresten? becca bidrar med ett max en inlägg varannan vecka! men tack ändå :)

    SvaraRadera
  3. carro20/6/10

    oj fin meningsbyggnad. *max ett inlägg varannan vecka*

    SvaraRadera