torsdag 17 juni 2010

Rea

Igår började Oasis stora sommar-rea. Jag kallar den kort och gott Den stora rean. Eller Dödens vecka. Det är vilket som faktiskt.

Efter två koppar kaffe (gissningsvis innehållande 90% kaffepulver och 10% vatten) anlände jag till butiken kl 07.00. Jag möts av mina två högsta chefer. Iklädda pyjamasbyxor och luddiga tofflor. De hade övernattat på kontoret. Jag motstod med näppe impulsen att smygfota dem med min mobilkamera. Jag vet inte om det känns moraliskt rätt att lägga ut sin chef på facebook och tagga: "Djävulen bär luddiga tofflor".

I tre timmar fyllde vi sedan butiken till bredden med nedsatta ormskinnsbälten, föråldrade fransväskor och gräsliga blå cowboyhattar. Prick kl 10.00 slogs portarna till Helvetet upp och in stormade en mindre hjord kvinnor med plånboken i högsta hugg.

Välkomna för all del. Välkomna. Era giriga fruntimmer.


/c

2 kommentarer:

  1. josefine17/6/10

    SOV DOM ÖVER PÅ JOBBET?! seriösta tjejer typ

    SvaraRadera
  2. carro18/6/10

    någon tar sitt jobb en aning för seriöst.

    SvaraRadera