tisdag 9 februari 2010

Dinner at Gyllene Måsen

Ivriga att efterleva den lyxiga livsstil som förespråkas på Harrods, letade vi oss om fram till en av Londons populäraste restauranger, Gyllene Måsen. Vi fick ett bra bord på övervåningen, med utsikt över Oxford Street. Vi valde från den exklusiva lunchmenyn och fick maten snabbt serverad av den kunniga hovmästaren. Till förrätt smakade vi av gyllengula pommes chateau med en lätt anstrykning av salt. Till varmrätt serverades det rostat bröd strösslat med sesamfrön och en välstekt nötfärsbiff på en kudde av fromage de cheddar. Allt detta avnjöts med varsitt glas vitt.
Gyllene Måsen rekommenderas varmt och är definitivt ett ställe vi kommer att gå till igen.




1 kommentar:

  1. Loooolls20/2/11

    Ja, eran blogg var killingly bäst, och det faktum att ni inte skriver längre (so this is borås?) har gjort att en liten del av mig dött. Jag måste också berätta, som lite kuriosa, att jag faktiskt trodde på allvar att ni besökte en fin(!) restaurang med namnet Gyllene Gåsen(?) när jag läste detta inlägg the first time. Jag tror t.o.m. att jag skickade ett sms till Carro om den lilla pinsamma missuppfattningen.

    Puss på er från Loll.
    (1 kommentar, woho!)

    SvaraRadera