torsdag 18 februari 2010

Hjälp mig!

Jag har en jobbintervju imorgon, på Paperchase. Tänk er ett större och lite mer classy Gallerix så vet ni vad jag snackar om. De säljer alltifrån färgglada krya-på-dig-kort till kontorsmaterial, läckra brevpapper och gåspennor. Typ.

Jag fick ett mail om tid och plats för intervjun. Tiden är halv tre. Helt okej (gott om tid att svepa en eller fyra koppar kaffe innan). Platsen är Chiswick Park. Inte okej. (Det ligger borta i zon 3, alltså en evighet härifrån).

I mailet står det också att det är en gruppintervju, och att det därför kommer bli en "ice breaker" och aktiviteter baserade på team work och samarbete. Än så länge inga problem, jag funkar finfint ihop med andra människor om jag fått i mig en skvätt kaffe. Men. Jag ska ta med en sak hemifrån som "reflekterar min personlighet". Här står det still.

Jag vänder mig till er, kära bloggläsare. Vad ska jag ta med mig?

P.S. Givetvis måste saken ifråga göra ett bra intryck, inte skämma ut mig, vara både rolig och inspirerande, visa att jag är kreativ och nytänkande, göra så att jag sticker ut från de övriga sökande och gärna skapa ett intresse för mig som person inför min förhoppningsvis framtida arbetsgivare. Japp. Det fixar ni åt mig va?

5 kommentarer:

  1. Jag antar att detta är Becca som skriver - right? MEN! Herrejävlar, ett jobb på paperchase?! Jag är lite kär i den affären. Mys på den och allt som finns i den, typ. Hoppas verkligen du får det jobbet, jag ska hålla tummarna (:

    Sen var det ju det här med "personliga prylen"... Oum. Har inte Carro med sig sin porslinsmunk med strössel? Låna den isf ^^

    Once again, lycka till!
    / Carros kompis Louice som kommer och hälsar på er 1:a mars (:

    SvaraRadera
  2. yasmine18/2/10

    Jag får be om att hålla med lollo, ta med någon av carros prylar. Detta är inte menat som en förolämpning utan jag menar bara att du har en lite mer sansad syn på vad som kan kategoriseras som livsnödvändigheter, jag gissar att det högst på din lista står något i stil med "dator" eller "bok", medans carros säkerligen snarare lyder "rosetter" och "mer rosetter"

    SvaraRadera
  3. Håller med Yasmine om det med rosetter.

    SvaraRadera
  4. carro21/2/10

    Lollo, varför i hela friden skulle jag plocka med mig en porslinsdoughnut?? Nog för att den är helt underbar och jag typ vill begravas med den, men jag har faktiskt gränser! (eller ja, ryan air har viktgränser..)

    Yasmine/Kent, rosetter ÄR nödvändiga!

    SvaraRadera
  5. Varför? Är inte det självklart? Det är en DOUGHNUT i PORSLIN? Needless to speach. Och, du säger det själv, vem fan är det som låter sig hindras av gränser? Va? Va?! VA!? Jo, Ryan Air. Inte vi. Vi omger oss med rosetter, hello kitty, porslinskakor (jag har i dagarna inhandlat inte mindre än 3 cupcakesburkar i porslin...) och även hjärtformade skärbrädor och hinkar.

    Ses på tisdag!
    Puss på er!

    SvaraRadera