söndag 28 februari 2010

England och jag är ovänner

Idag råder begravningsstämning i huset. Det är saknad av diverse hjärtevänner, vanliga vänner, släkt, matlagning samt en del köksredskap.

Idag skulle jag ge vad som helst för att återuppleva perioden i mitt liv då moderskapet, efter att ha fått en wokpanna i present, lagade wok 5 dagar i veckan. Detta var även en period då jag hade grova misstankar om att hon älskade sin wokpanna så mycket att hon sov med den i sängen... (Någonting hon varken har bekräftad eller dementerat)

Just idag känns allt lite fel. Fel väder, fel gasspis, fel metersystem, fel helvetesdusch, fel vattenkranar som tvingar en att välja iskallt eller skållhett (något som gör mig så arg att jag inom en snar framtid kommer att tillägna denna idioti ett helt blogginlägg)

Jag hoppas att vår plan till kurering (all form av fet och film) hjälper. Men med risk för att jag ändå gör någonting överilat vill jag passa på att varna samtliga läsare: om jag inom 24 timmar knackar på just din dörr med en abnormt stor väska i handen och ber att få komma in, skicka då för guds skull tillbaka mig! Detta är ett allvarligt tillstånd av tillfällig sinnesförvirring.

(detta gäller även om ni skulle hitta Rebecca i ett hörn någonstans)

1 kommentar:

  1. Anonym28/2/10

    jag kanske skall göra plats för en wok panna i resväskan nästa gång ;-) kram "moderskapet"

    SvaraRadera