tisdag 9 februari 2010

Regent street

På darrande ben, och fullt övertygad om att min engelska är så bristfällig att jag helt missuppfattade managern i telefonen, smyger jag in genom dörrarna på Oasis. Jag tassar fram till en tjej vid kassan och närmast viskar fram: "Hi, I'm Caroline." Ingen reaktion. "I'm going to start work here today...?" Tjejen ser otroligt uttråkad ut och tittar en aning skeptiskt på mig. (FUCK, jag har hört fel!!) En flyktplan börjar ta form i huvudet på mig och jag lokaliserar snabbt en nödutgång.
Den uttråkade tjejen sträcker sig efter telefonen och slår, om möjligt ännu mer uttråkad, ett nummer. Efter några hummanden och nickanden lägger hon på. "You can choose an uniform and then I'll show you where to leave your things."

Tydligen är jag nu en "Sales Adviser"Oasis.

2 kommentarer:

  1. yasmine9/2/10

    ÅH VAD ROLIGT !! YAY, YAY, YAY !!

    SvaraRadera
  2. vickyticky9/2/10

    GRAATTTIS !! Riktigt kul, haha men det vore väldigt kul och se vilken ursäkt du hade dratt om du hört fel hehe... puss på dej kamelen

    SvaraRadera