tisdag 16 februari 2010

Och V6-kaninen vred sig i sin grav...

Vår tandkräm försvann i lördagsmorse. Trots att jag genomsökte badrummet som om det vore en brottsplats ur CSI Miami, så var tandkrämen spårlöst borta. Varje dag hade den tronat på sin plats på handfatet och nu, borta. Inte ens lämnat efter sig en svag doft av eukalyptus.
Jag letade efter min älskade tub. Snodde några klickar från Kiko's tandkräm när det var dags för tandborstning. När sökandet gick in på tredje dagen och jag var nära på att ge upp, visade det sig att Kiko hade städat och därmed ställt in tandkrämen i badrumsskåpet, som listigt gömde sig bakom toalettspegeln. Där återfann jag också en annan saknad hygienartikel...

Jag: Carro, jag hittade tandkrämen!
Carro: Mm, va? Jaha, så bra...
Jag: Jag hittade din tandborste också! Den fanns också i badrumsskåpet!
Carro: Jaha, så det var där den var.
Jag: Du menar alltså att du gått runt i tre dagar utan att ens funderat på att borsta tänderna?
Carro:.... ja?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar