måndag 29 mars 2010

2500 kalorier per dag, var det va?

I lördags bjöd företaget ut oss på middag, för att vi tydligen "gjort ett otroligt bra jobb under hösten och vintern". Jag hade, med andra ord, överhuvudtaget inget där att göra eftersom jag bara varit anställd i drygt en vecka. Men min chef tyckte absolut att jag skulle komma med. Om det är för att jag gör ett bra jobb eller för att hon tycker synd om mig efter att ha sett mig i personalrummet med mina snabbnudlar och microsoppor låter vi vara osagt.

Jag laddade inför middagen som Joey i "Vänner" laddar för Thanksgiving. Hade jag kunnat ha på mig graviditetsbyxor så hade jag haft det! Oj oj oj, vad jag skulle äta! Till förrätt glufsade jag i mig tigerräkor i vitlök och chili. Till huvudrätt mumsade jag grillad entrecote och pommes frites och slickade tallriken ren från all bernaisesås. Till efterrätt skyfflade jag in en hel banoffee pie, och åt upp mina mätta kollegors tiramisu, chokladmousse, crepes med jordgubbar och hallon och en kula vaniljglass.

När jag var klar stod det fyra-fem renskrapade desserttallrikar framför mig och några urdruckna glas vin. Om mina kollegor trodde att jag hade någon disciplin i kroppen så gör dem inte det längre. Till mitt försvar vill jag bara säga att: Jag hade en del kalorier att ta igen.

/Becca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar