söndag 21 mars 2010

I detta hus känner man sig som en idiot minst två gånger om dagen

Dagens idiotscenario:

Iförd mina apbrallor (för att förtydliga: rosa pyjamasbrallor med aphuvuden på. mycket smakfullt) samt urtvättat frottélinne sitter jag och sippar på en kopp tesco-te och knaprar på en rostad macka när dörren öppnas. In kommer Fulvia och hennes pojkvän (den nya, exet har hållit ovanligt låg profil det senaste. jag vet att ni undrade). De packar upp tre olika sorters sallad, kartonger med ägg och börjar koka kaffe i en sån där löjlig espresso-kokare. Tydligen var jag inte tillräckligt förnedrad för jag får veta att de kommer direkt från gymmet. Gymmet. Jag måste bara säga det en gång till. Gymmet. En söndag. Klockan 11. När jag tänker efter är det faktiskt inte jag som är idioten i detta scenario.

Dock kändes det inte riktigt som ett bra läge att sitta kvar, så jag tog min fina morgonfrisyr och smög tillbaka upp på rummet där jag hör hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar