torsdag 18 mars 2010

Ett försvarstal

Jag har hört att det flurerar vissa rykten om att det endast är Rebecca som sköter hushållet. Jag skulle därför vilja förtälja att jag, Carolinè Wolthers Odqvist, idag har utfört följande sysslor:

- Veckohandlat (Resulterade i bärande av inte mindre än tre överfyllda kassar som jag svärande släpade hem med purpur-lila fingertoppar som följd. Mycket roande.)

- Tvättat (40 grader svart. Plus en grå byxdress i silke. Lite spänning i vardagen sådär)

- Lagat storkok med pastamojs (Efter ett "recept" som jag fick av systerskapet över msn. Inga mått förekom. Jag var som en yngre version av Jamie Oliver. En gravt berusad, handlös och mentalt efterbliven Jamie Oliver. Hej och hå)

Allt detta efter en åtta timmars arbetsdag skall malligt tilläggas.

Att det enbart gjordes för att Rebecca jobbar sent och för att kunna skriva just detta blogginlägg är helt irrelevant. Det viktigaste är ändå bevisat; jag gör hushållssysslor.

1 kommentar: