söndag 7 mars 2010

Lördag

Efter att ha insett att vi lever ett ungefär lika spännande liv som två förlamade beduiner slog vi äntligen slag i saken. Vi var uppe med tuppen (strax efter 9), för att därefter nästintill dammsuga i oss frulle (ungdomlig slang för frukost) på mindre än en kvart. Vi gled smidigt i våra outfits, som för en gångs skull inte bestod av urtvättade långkalsonger eller pyjamasbrallor med djurmönster.

11.00 - 11.30: Museum of small things. Jag hade förväntat mig just det. Small things. Antal bevittnande av ovanligt små saker: noll. Besvikelse: stor.

11.30 - 13.00: Fikapaus i Notting Hill. Jag höll på att ta ett spontant strypgrepp på ägaren när jag till min fasa upptäckte att den en gång rosaprickiga tjejtoaletten var ommålad i... vitt! Jag funderar om det finns något kryphål i lagen som tillåter mig att stämma honom för typ "stödjande av tråkighet".

13.00-15.00: Vi härjade på Portobello Road Market. Inhandling: 1 styck discokula, 1 styck rosaprickigt papper (i ren protest mot toaincidenten) samt 1 styck fjäderkreation till håret. Alltså, endast livsviktiga saker.

15.00-18.00: Pubbesök med lite vänner (ja vi har såna också) från Sverige. Jag och Becca gav vår budget en örfil och beställde in fish and chips.

18.00-21.00: Efter ett 20 minuters stopp på Oxford Street susade vi hem och utförde dagens andra expressfixning. Samt lagade mat. Hög nöjdhetsfaktor.

21.00-22.30: Lägger en och en halv timma på bussåkande. Humör: lätt rosenrasande.

22.30-23.00: Bar 1. Möter upp (ännu) en vän och lite annat gött folk.

23.00-03.20: Bar 2. Baren heter Mustasch Bar. Gratis lösmustascher delas ut. Vår lycka vet inga gränser.
03.23-03.33: Bar 3. Jazzbar. Mycket folk. Försöker dansa. Det är hyfsat svårt när dansradien per person är mindre än 1x1 dm.

03.33-04.30: Efterfest 1. Fem svenskar och en britt. Britten delar ut hattar/kepsar till alla. Svenskarna ser ut som levande frågetecken. Men trots allt är vi ju svenskar, så självklart ler vi och tar snällt på oss dem ändå. Hattarna bidrar till lätt partystämning.

04.30- tidig morgon: Efterfest 2. Sover hos våra svenska vänner. Somnar nöjda.

3 kommentarer:

  1. josse8/3/10

    ÅH, vill INTE läsa detta! känns som detta hände ungefär en helg försent. jag är en mycket bitter person just nu

    SvaraRadera
  2. josefine8/3/10

    HAR DOM MÅLAT ÖVER DEN FINASTE TOALETTEN SOM NÅGONSIN EXISTERAT?! skam över dem, och skam över deras ko!

    SvaraRadera
  3. till josse: jag vet, sånt jäkla oflyt verkligen. men du får tänka att det kunde vart värre. vi hann ju ändå med en hemmafest, camden och HMV. tänk om vi inte hade gjort något alls.
    till josefine: din syster var i upplösningstillstånd.

    SvaraRadera