tisdag 23 mars 2010

Ordet bullerskada fick en helt ny innebörd

Kiko sa till mig igår att det kanske blir lite... oljud här hemma idag. Han kanske ska hamra lite försiktigt och använda sin slipmaskin en liten pyttestund. Ingenting farligt eller så, nej nej, bara jag är medveten om att det blir lite... väsen.

Klockan nio prick (tur att jag redan varit uppe en timma) landar ett Boeing 747 plan på vår övervåning. Byggdammet yr, hammarslagen dundrar fram och slipmaskinens framfart får mig att undra om det är min snälle lille hyresvärd där ute eller galningen från Motorsågsmassakern. Jag väntar mig att Kiko närsomhelst ska springa in i sin reflexväst och ropa "Utrym byggnaden! Utrym byggnaden!" innan en rivningskula på ett ton slungas genom väggen.

Nej, här hemma kan jag och mina trumhinnor inte vara. Dags att snöra på sig joggarskorna och dra ut i Regents Park. Kanske kolla upp var man kan hitta billiga hörapparater.

1 kommentar: