tisdag 2 mars 2010

Just ask me!

Man möter många roliga människor när man jobbar på Oxford Street, en av Londons mest turistiga gator. Fransyskor som inte pratar ett ord engelska, hurtiga norskor, spanjorskor som vrålar "ADELANTE, VAMOS!" över hela butiken och tyskor som verkar ha en förkärlek för stora ryggsäckar. Man får många vanliga frågor; "Finns denna i min storlek" eller "Var kan jag hitta klänningen i skyltfönstret?". Och många ovanliga frågor; "Vad väger du?" eller "Vet du var man kan hitta de billigaste biljetterna till We Will Rock You?"

Bästa frågan är ändå när jag står och dammsuger och en uppenbart förvirrad tjej frågar mig: "Ursäkta, jobbar du här?"
Eeh nej? Tyckte bara det var så smutsigt och hade ändå dammsugaren med mig, så...

Dagens puss går till Carro, som snodde med sig en chokladmuffins från sitt jobb till mig idag. Jag visste att jag valde rätt kvinna att flytta hit med.

1 kommentar:

  1. kan inte sluta skratta för det med dammsugaren!!

    SvaraRadera