torsdag 25 mars 2010

Accessories girl

Jag har fått ett eget ansvarsområde på jobbet. Jag ska ta hand om accessoarerna. Det ska tydligen bli lite "min grej". I grund och botten betyder det att jag, varje morgon, ska kolla om vi har fått in några nya accessoarer, se till att affären är accessoarfylld samt jag ska hålla ordning i the Accessories cabine. Det hela känns lite småtrevligt om det inte vore för den sista punkten. Jag ska hålla ordning. I ett rum. Helt själv.

Ungefär så här brukar det låta hemma hos oss sju dagar i veckan:
- Rebecca, har du sett min ipod?
- Vart är mitt läppstift?
- Var har du lagt min väska!?
Jag vet inte vad mitt problem är. Jag misstänker starkt att en liten smurf bor i vår garderob och hans favoritsyssla är att gömma mina grejer. Och han lever på att äta upp mina strumpor.

Om vi säger så här; världsfred är inte min högsta önskan. Det är att varenda sak man köper i framtiden kommer att ha inbyggd GPS.

Undrar om man får ta med sig Rebecca till jobbet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar