tisdag 16 mars 2010

Om Gud finns har jag smakat på ett av hans verk

Det hela ägde rum på ett Frozen Yoghurt café i Soho.

I sällskap av Jade och Laura från jobbet (som helt kom i skymundan under hela smakupplevelsen) smög jag mig fram till bardisken. Efter att ha gjort det svåra valet mellan choklad och naturell (det gick inte, tvingade killen bakom disken att göra en mix) blev det dags för toppingen.

Jaha, tänkte jag. Vilket strössel ska man ta...? Men icke. Detta var ingen vanlig topping. Detta var Topping. Toppingen från Himlen.

Ville du ha färska jordgubbar, hallon, blåbär eller ananas? Hela nötter, krossade nötter, runda nötter, fyrkantiga nötter, stora nötter, små nötter, eller löjligt minimala nötter? Mini-oreos eller browniebitar? Hade där funnits en skål med sötsur sås hade jag inte blivit förvånad.


Att kalaset kostade mer än två dagsluncher samt en bakisdag (ohja, de är dyra) och de nästan fick släpa mig ut därifrån känns obetydligt. Jag vill dö och begravas där.

2 kommentarer:

  1. Anonym17/3/10

    Det vill jag besöka när vi kommer ;-)/mamma

    SvaraRadera
  2. carro18/3/10

    Sålänge ni betalar så! ;)

    SvaraRadera